Met één druk op de knop is de beeldbank van Hof van Twente online gezet. Inmiddels is er een groot aantal uiteenlopende foto’s toegevoegd door diverse lokale fotografen. De Hofbrede beeldbank is een initiatief van HofMarketing. Je vindt de beeldbank op www.beeldbankhofvantwente.nl. Door de gerealiseerde beeldbank zijn er altijd kwalitatieve en professionele foto's beschikbaar van de gemeente Hof van Twente. De foto's worden in twee formaten (online en drukwerk) aangeleverd door fotografen uit Hof van Twente. Zij zijn onderdeel van het fotografenconsortium van HofMarketing.

 

In totaal 716 zelfstandige ondernemers in de Hof van Twente hebben voor de maanden maart, april en mei een aanvraag gedaan voor een inkomensaanvulling vanwege schade die geleden is door het coronavirus. In 94 procent van de gevallen werd de overbruggingsregeling toegekend. Ook vroegen 92 zelfstandigen een krediet aan. Daarvan werd 88 procent toegekend.

De inkomensaanvullingen leverden in totaal een kostenpost op van 2.592.491 euro. Er werd voor 761.215 euro aan kredieten verstrekt. De grootste groep ondernemers die een aanvraag deed is actief in de zakelijke dienstverlening (17,4 procent). Gevolgd door 16,8 procent binnen de persoonlijke dienstverlening. Detailhandel (13,2 procent) en horeca (12,2 procent) complementeren de top-4. De gemiddelde leeftijd van de aanvragers is 46 jaar.

De gemeente Hof van Twente stelt een nieuwe woonvisie op. In deze visie beschrijft de gemeente welk soort woningen de komende jaren nodig zijn in de verschillende woonplaatsen. Om zo goed mogelijk voorbereid te zijn op de woonbehoefte van de toekomst, ging de gemeente maandagavond in gesprek met inwoners uit Hengevelde. Een zaal vol belangstellenden maandagavond bij de Gebrande Waateren, op corona afstand weliswaar. Alle beschikbare plekken waren vergeven, er stond zelfs een rij bij de ingang om te worden ingeschreven. Het betrof een gemêleerd gezelschap wat leeftijd betreft. Rianne Wissink en Jurryt Jannink deden de presentatie om de toekomstplannen van de komende 10 jaar wat woningbouw betreft te schetsen. Een belangrijke boodschap die deze avond uit de zaal kwam:

Zijn er nog mensen die belangstelling hebben voor een bouwkavel, met name een starterswoning of een seniorenwoning: Schrijf je in! In ieder geval: 

De gemeente Hof van Twente zoekt naar een passend woningaanbod die de behoefte invult voor alle leeftijden. Jurryt:"Hoe kunnen we zorgen dat er voldoende aanbod is, in dit geval voor de komende 10 jaar. Meer ouderen? Meer jongeren?"

De KNZB, De Provincie Overijssel en Zwembad de Mors slaan deze zomer de handen ineen. Op 21 juli en op 13 augustus worden in het verwarmde buitenbad door de experts van de zwembond twee keer vier zwemclinics verzorgd. Kinderen kunnen op deze middagen gratis deelnemen en kennismaken met verschillende watersporten.

HofMarketing heeft vier verschillende ansichtkaarten laten maken, die gratis afgehaald kunnen worden bij de VVV Informatiepunten en bij de toeristische verblijfsondernemers. De kaarten laten stuk voor stuk zien dat het in de Hof ook deze zomer heerlijk vertoeven is. De vier ansichtkaarten zijn gebaseerd op de thema’s kunst en cultuur, lekker actief bezig zijn, de landgoederen met kastelen en culinair Hof van Twente. Ook zijn er spreuken gebruikt van de samenwerkingspartner Twente Marketing. Evelien Meijer: ‘’De kaarten zijn gemaakt voor zowel inwoners als bezoekers. Iedereen vindt het leuk om een handgeschreven kaartje te ontvangen en zo dragen we met elkaar het Wij zijn Hof van Twente gevoel nog meer uit. Dus schrijf deze zomer één of meerdere kaartjes en nodig de ontvanger uit in Hof van Twente!’’ In totaal zijn er 20.000 ansichtkaarten gedrukt, die gratis beschikbaar worden gesteld