Brian Wegdam nieuwe hoofdsponsor WVV’34: ‘Ik volg mijn hart’
Voorzitter Maurice Workel van WVV'34 presenteerde zondag het sponsorbeleid voor de komende vijf jaar. (KLIK HIER VOOR DE FOTO’S) Sponsoren zijn nu onderverdeeld in meerdere categorieën: Gouden Stersponsoren (HEBO Kozijnen, bakkerij Nollen, Tuinte Groep, Très Chic Bruidsmode, Installatiebedrijf Semmekrot en Loon en Transportbedrijf Geurs) Stersponsoren, (Rotink IJzerwaren, Café Restaurant Assink, Lesscher Installatietechniek, Asselux keramische speciaalproducten, Tuinte Mobi Home en BJVH Branding, Schilderbedrijf Keizer, Ter Doest Beveiliging, Metaalbedrijf Doeschot, Asschert Wonen en Projecten en Strategie Creatie). Laag drie zijn de overige sponsoren, ook een belangrijke categorie volgens Maurice.
In een bomvolle kantine werd gisterenmiddag na de wedstrijd van het eerste elftal het vijf jarige contract getekend met de in Haaksbergen wonende Brian Wegdam, eigenaar van Wegdam Foodlink. Een internationaal handelskantoor dat is gestart met vleeshandel, maar in de loop der jaren is doorgegroeid met in en verkoop van onder andere vis, palm- en zonnebloemolie. De inkoop is wereldwijd en de afzetmarkt hoofdzakelijk acht landen in West Afrika met als hoofdmoot Ghana.
Zoon Kris, rechts op de foto, zag dat het goed was.
Brian, waarom word jij juist de hoofdsponsor van WVV?
“Ik heb er goed over nagedacht, maar mijn hart ligt toch hier bij deze club. Naast dat ik er zelf 33 jaar gevoetbald heb, leider geweest ben bij het tweede elftal, zit groen geel natuurlijk ook in mijn roots! Velen kunnen zich mijn oom Macky alias Hennie Wegdam nog herinneren, clubicoon bij uitstek, maar ook bij mijn vader stond de zondag in teken van deze prachtige voetbalvereniging. Daarbij, de club doet het goed, is al jaren een stabiel elftal in de derde klasse, het tweede elftal is kampioen. Ook wordt er nagedacht over de jeugdopleiding wat voor mij persoonlijk een speerpunt is. Dat wil ik dan ook graag zo houden en ik ben blij dat ik hier een steentje aan bij kan dragen om de juiste voorwaarden hiervoor te scheppen”.
Maurice Workel in zijn presentatie van het sponsorplan 2016-2021:
“We hebben in de afgelopen maanden veel gesprekken gevoerd, het resultaat overtreft dan ook al onze verwachtingen. De jaarlijkse bijdrage die we van de gemeente ontvangen is met een fors bedrag gekort en na een gesprek met de nieuwe hoofdsponsor is het spreekwoordelijke balletje gaan rollen. Wij willen als vereniging verder en voor de komende vijf jaar is de continuïteit met dit plan gegarandeerd. Met voor de A- tot en met de D-jeugd een gediplomeerde trainer en een jeugdcoördinator zijn we voetbaltechnisch goed bezet.
Maar ook over de lange termijn zit er een aantal zaken in de pen. Bijvoorbeeld het vervangen van de kunstgrasmat waar een aardig kostenplaatje aanhangt, een wasruimte om alle shirts in eigen beheer te wassen, led verlichting op het hoofdveld. We zijn bezig met een ballen plan en er zal ook geld gereserveerd moeten worden voor kleedkamer renovatie in de toekomst. Wat de stroomvoorziening betreft zijn we na de aanschaf van de zonnepanelen voor 75% self supporting, met de nieuwe led lampen komen we in de buurt van de 100%. Ondanks de contributieverhoging van 25% zijn we nog steeds een van de laagste in de regio, ook dat willen we graag zo houden.
We zijn er trots op dat we de terugval van de subsidie gecompenseerd hebben en klaar zijn voor de toekomst!”
Daar moest op geproost worden.