Oorzaak slechte bereikbaarheid KPN Hengevelde in beeld

Het is vele Hengeveldenaren al tijden wen doorn in het oog: De slechte dekking van het KPN-netwerk in Hengevelde. Een Wegdammer, die anoniem wil blijven sprak met de KPN:
“Ik ben eens even in de nieuwbouw en het slechte bereik gedoken van KPN. Mocht je er nieuwsgierig naar zijn. Het zou kunnen schelen als meerdere mensen een melding zouden maken maar ik verwacht niet dat dat ze veel harder gaat laten lopen”.

De KPN kwam in het gesprek het volgende:
‘We hebben een zendmast aan de Heggelerveldsweg, deze zit aan een hoogspanningsmast. Deze mast kunnen we niet meer uitbreiden met alle frequenties, er loopt wel een vervangende opdracht voor deze zendmast. Deze zal aan de Bentelosestraat (Dat is niet dezelfde red?) komen te staan en daar zullen wel alle frequenties in te hangen. Helaas kunnen we nog geen datum geven voor deze zendmast wanneer die in dienst komt maar dit zal de problemen in Hengevelde moeten verbeteren. Voor de korte termijn zal het niet veel anders worden, maar 5G komt eraan voor deze mast.

Als ik de dekkingskaart zo bekijk dan is het inderdaad écht afhankelijk van waar in Hengevelde je precies woont.

We maken hier onderscheid tussen bereik binnens- en buitenshuis. Als jij binnen slecht bereik ervaart, kunnen we daar vaak niet zoveel aan doen. Advies is dan bijvoorbeeld om ‘Bellen via wifi’ aan te zetten. Als je, of meerdere mensen in het dorp, echter ook buitenshuis slecht bereik hebt, dan kunnen we hier zeker een melding voor aanmaken. In dat geval geldt ook: des te meer meldingen, des te groter de kans dat er daadwerkelijk iets aan gedaan gaat worden. Dat is natuurlijk ook weer van verschillende factoren afhankelijk.

In dat geval zou je via 0800-0402 contact op kunnen nemen met mijn collega’s. Zij maken dan een ticket voor je aan richting de technische dienst, die op hun beurt weer voor je aan de slag gaat. Mocht je willen dat we dit doen, dan kun  je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer? Als er meerdere mensen met KPN in jouw huishouden zijn, vul hun namen dan ook even in onder de ‘persoonlijke opmerkingen’.