Klik op een hoofdstuk van de inhoudsopgave om er gelijk heen te scrollen
Kerkdiensten voor de periode 1 juli t/m 31 juli | |||
Periode 1 juli t/m 6 juli | |||
Dinsdag | 1 juli | 09.00 uur: | Geen viering |
Zaterdag | 5 juli | 19.00 uur: | Geen viering |
Zondag | 6 juli | 09.30 uur: | Woco-viering, werkgroep, mmv D-H-koor |
Periode 7 juli t/m 13 juli | |||
Dinsdag | 8 juli | 09.00 uur: | Euchviering, pastoor Keuben.
Daarna koffiedrinken |
Zaterdag | 12 juli | 19.00 uur: | Euchviering, pastoor Jansen mmv D-H-koor |
Zondag | 13 juli | 09.30 uur: | Geen viering |
Periode 14 juli t/m 20 juli | |||
Dinsdag | 15 juli | 09.00 uur: | Geen viering |
Zaterdag | 19 juli | 19.00 uur: | Woco-viering, werkgroep, mmv D-H-koor |
Zondag | 20 juli | 09.30 uur: | Geen viering |
Periode 21 juli t/m 27 juli | ||||
Dinsdag | 22 juli | 09.00 uur: | Geen viering | |
Zaterdag | 26 juli | 19.00 uur: | Geen viering | |
Zondag | 27 juli | 09.30 uur: | Woco-viering, werkgroep, mmv D-H-koor Geen viering |
Periode 28 juli t/m 3 aug | |||
Dinsdag | 29 juli | 09.00 uur: | Geen viering |
Zaterdag | 2 aug | 19.00 uur | Geen viering |
Zondag | 3 aug | 09.30 uur: | Woco-viering, werkgroep, mmv D-H-koor. |
Lektoren: | |||
Zondag | 6 juli | 09.30 uur: | Ineke Pelle |
Zaterdag | 12 juli | 19.00 uur: | Wilma Winters |
Zaterdag | 19 juli | 19.00 uur: | Bennie Blokhorst |
Zondag | 27 juli | 19.00 uur: | Jan Put |
Zondag | 3 aug | 09.30 uur: | Ineke Pelle |
Kosters: | ||
Datum: | Naam: | Tel: |
30 juni t/m 6 juli | Anneke Tuinte | 06-12180847 |
7 juli t/m 13 juli | Agnes / Frans | 06-19061142 |
14 juli t/m 20 juli | Lies Vreman | 06-13360994 |
21 juli t/m 27 juli | Anneke Tuinte | 06-12180847 |
28 juli t/m 3 aug | Agnes / Frans | 06-19061142 |
4 aug t/m 10 aug | Lies Vreman | 06-13360994 |
———————————————————————————
Kerkdiensten buurtparochies:
Deze zijn te vinden op de website https://heiligegeestparochie.nl onder de “kop” Vieringen of in het blad geestig.
———————————————————————————
Opbrengst Collecten: |
|
Weekend 25 mei | € 231,45 |
Hemelvaart 29 mei | € 109,65 |
Weekend 31 mei | € 61,80 |
Weekend 8 juni | € 56,60 |
Weekend 14 juni | € 92,10 |
De collecte in de komende weekends is voor onze eigen parochie en voor de afdrachten aan het Bisdom.
——————————————————————————–
Collecte/Plaatsengeld:
In de dagkerk zal het collecteren bij de uitgang, in de daarvoor geplaatste mandjes, worden voortgezet..
Moge wij deze collecte in het bijzonder bij u aanbevelen.
Bereikbaarheid pastorale team Heilige Geest Parochie.
Priester (liturgie): Voor dringende pastorale zorg kunt u bellen: Pastoor J. Jansen 06–46907233 (maandag vrij), pastoor J. Keuben
06-37087087. (niet bij overlijden.)
Bij overlijden altijd uw uitvaartverzorger bellen of de uitvaarttelefoon 06-50514051
Deze neemt dan contact op met de vrijwilliger van de parochie.
———————————————————————————
Kerkschoonmaak:
In de maanden juli en augustus is er geen kerkschoonmaak i.v.m. vakantie.
——————————————————————————-
Opgave misintenties -gebedsintenties:
Gebedsintenties voor de periode 1 aug t/m 31 aug kunt u opgeven tot woensdag 21 juli bij het secretariaat, tijdens de openingstijden op de woensdagen, of in een enveloppe in de brievenbus van de pastorie. De vergoeding voor een intentie € 9,- en voor een jaargedachtenis € 12,-.
———————————————————————————
Parochiesecretariaat:
Iedere woensdagmorgen van 09.00 uur tot 11.30 uur kunt u terecht op de pastorie voor informatie over het aanmelden van doop, huwelijk, jubilea en voor verdere vragen en boodschappen. Tel. 333 210.
Het e-mailadres is: kerkhengevelde@gmail.com
Dopen:
Het pastoraal team heeft besloten dat er weer enkele keren per jaar gedoopt kan worden in de lokale geloofsgemeenschappen. Wel in combinatie met andere locaties. Doopvoorbereiding blijf centraal in de Stefanshof te Borne.
Opgave voor het dopen kunt u doen bij het centrale secretariaat in Hengelo. Telefoon 074-3492212 Email: contact@pastoraalteam.nl.
——————————————————————————
Ziekenbezoek: Parochie – Zonnebloem.
Als iemand wordt opgenomen in het ziekenhuis of een ander tehuis, geef het door aan het parochiesecretariaat, tel.333 210 (op de woensdagmorgen) of bij Ria Doeschot tel. 06-57067111. Wenst u bezoek van de pastor thuis of in het ziekenhuis dan kunt u zelf contact opnemen met een van de pastores van het pastorale team.
Misintenties – gebedsintenties:
Zondag 6 juli 09.30 uur: Gerard Hartgerink; Jan Katier; Wilmien Meijerink.
Zaterdag 12 juli 19.00 uur: Overl. Ouders Vehof-Semmekrot; Jrg. Gerard Spenkelink.
Zaterdag 19 juli 19.00 uur: Gerrit Spenkelink; Overl. Fam. Stegeman-Siegerink; Trui Stegeman; Overl. fam. Mensink
Zondag 27 juli 09.30 uur: Jan Katier; Overl. Fam. Stegeman-Siegerink; Trui Stegeman; Overl. fam. Mensink.
Zondag 3 aug 09.30 uur: Jan Katier; Wilmien Meijerink; Gerard Hartgerink.
——————————————————————————
Info Hoek de Höfte.
ALARMNUMMERS
Ambulance, Politie en Brandweer 112
In niet levensbedreigende situaties:
– Ambulance 074-256 22 22
– Brandweer 074-250 47 11
– Huisartsenpost Hengelo 088-555 11 55
– Politie 0900-8844
HUISARTS: Dokter Jaspers, Weth. Goselinkstraat 2B Hengevelde.
Spreekuur op afspraak. Bellen tussen 08.00 en 11.30
en van 14.00 tot 16.30. Tel. 0547 333 245
Voor spoedeisende huisartsenhulp, altijd eerst
Huisartsenpost Hengelo bellen: 088-55 11 55
TANDARTS: Praktijk de Marke, Bretelerstraat 16 tel. 0547-333 782
Geopend : dinsdag t/m donderdag. Maandag voor
spoedgevallen bereikbaar op 053-4774415.
’s Avonds of weekends 0547-333 782 bellen om te
horen wie dienst heeft.
——————————————————————————
PEDICURE Marion Tijman:
Vanaf 2 januari 2023, elke maandag en donderdag van 08.00 – 17.00 uur in Business Center Hengelandt, Goorsestraat 10.
Gecertificeerd diabetische en reumatische voet. Aangesloten bij keten zorg diabetes.
Behandeling volgens afspraak Tel. 06 289 16 244
——————————————————————————
PODOLOGIE Praktijk Marion Tijman:
Therapie- en steunzolen. Aangesloten bij Stichting LOOP. Voor vergoeding zie aanvullende zorgverzekering. Voor informatie of het maken van een afspraak kunt u mij bereiken op 06 289 16 244.
AANLEVERING KOPIJ
Instanties (zonder eigen website o.i.d.) die publiceerden via Dorpsblad De Höfte kunnen dit voortzetten in de digitale editie. Het inleveren van kopij verandert niet. Het bestaande e-mailadres hofte@hengevelde.nl blijft het adres waar kopij via e-mail kan worden ingeleverd. Dit e-mailadres wordt overgenomen door WegdamNieuws en voortaan door de redactie daarvan beheerd. Op deze manier is de continuïteit van de informatievoorziening verzekerd, een prettige gedachte voor al degenen die Dorpsblad De Höfte als een onmisbare informatiebron beschouwen.
Opmaak in te leveren kopij
Instanties die de digitale Höfte willen (blijven) gebruiken als bron van informatie en communicatie moeten de kopij aanleveren, opgemaakt als platte tekst via Word. U gelieve geen Pdf-bestanden of andere niet via Word opgemaakte bestanden in te leveren. Door deze afspraak kan de opmaak op professionele wijze door de redactie van WegdamNieuws worden verzorgd.
Verkiezing Beste Buur 2025 van start
De verkiezing Beste Buur 2025 gaat op 1 juli van start! Inwoners van Hof van Twente kunnen dan weer hun favoriete buur nomineren. Iemand die altijd klaarstaat, helpt zonder dat het gevraagd wordt of zorgt voor gezelligheid in de straat. De uitreiking vindt plaats op Burendag, zaterdag 27 september 2025.
Wie is jouw Beste Buur?
Misschien is het de buur die altijd even vraagt hoe het gaat en ervoor je is. Of iemand die helpt bij klusjes, een oogje in het zeil houdt of activiteiten organiseert voor de buurt. Iedereen kent wel zo’n buur die nét dat beetje extra doet. Zo iemand verdient het om in het zonnetje gezet te worden!
Nomineer jouw buur
Vanaf 1 juli kun je nomineren via www.salut-welzijn.nl/beste-buur. Je kunt tot 5 september iemand aanmelden. Vertel vooral waarom jouw buur zo bijzonder is – een onafhankelijke jury leest alle verhalen en kiest de winnaar. In de jury zitten eerdere Beste Buren.
Prijs voor de winnaar
De Beste Buur 2025 ontvangt een buurtcheque, beschikbaar gesteld door de woningcorporaties. De winnaar mag zelf bepalen waar dat geld aan besteed wordt zolang het maar iets moois oplevert voor de buurt.
Samen voor een fijne buurt
De verkiezing is een initiatief van Gemeente Hof van Twente, de woningcorporaties Viverion en Wonen Delden, hun huurdersorganisaties en welzijnsorganisatie Salut. Samen willen zij aandacht vragen voor noaberschap en goed contact in de buurt. Want een fijne buur maakt het wonen een stuk prettiger.
Iemand op het oog?
Nomineer dan vanaf 1 juli via www.salut-welzijn.nl/beste-buur of bel naar Salut: 0547-260053. Misschien is jouw buur wel de winnaar op 27 september!
Het eerste gedeelte van de bijeenkomsten voor dit jaar zit er alweer op. De werkgroep kan trots zijn op de bezoekersaantallen; ook weten steeds weer nieuwe mensen de weg naar het café te vinden.
Voor het 2e deel van het jaar is het programma ook bekend. Noteer deze data alvast in de agenda:
16 september Wereld Alzheimer Dag Herberg De Pol, Diepenheim) 🎶🎤
30 september Ontspannen/vakantie (Reggehof, Goor) 😎⛱️
28 oktober Naastencafé (Parochiehuis, Delden)🫂☕️
25 november Omgaan met verandering in gedrag en emoties (Reggehof, Goor)😡😥
Het Alzheimer Café van juli komt te vervallen. In plaats daarvan ontvangen de bezoekers waarvan bij de werkgroep
De Zonnebloem is Ontmoeten
Woensdag 25 april was er voor de Zonnebloemdeelnemers weer de gelegenheid om elkaar te ontmoeten tijdens de jaarlijkse Ontmoetingsdag van de afdelingen Hengevelde-Isidorushoeve, Beckum en Bentelo. Dit jaar vond deze gezellige dag plaats bij Het Wapen van Beckum.
De gasten werden ontvangen met een kopje koffie, krentenwegge en een mooi openingsgedicht. Na een borreluurtje met gelegenheid om bij te praten en elkaar te ontmoeten, werd genoten van een heerlijk diner dat door de aanwezigen als ‘top’ werd omschreven.
’s Middags trad Cabaret Carina op. Zij namen het publiek mee terug in de tijd, waarbij vooral de mannen op humoristische wijze op de hak werden genomen. Er werd volop meegezongen met oud-Hollandse liedjes. Ook verzorgden zij de loterij, waarbij leuke prijsjes te winnen waren.
De dag werd afgesloten met een kopje koffie en een saucijzenbroodje. Iedereen ging met een tevreden gevoel naar huis.
Voor wie er volgend jaar ook bij wil zijn: graag tot dan!

37e Editie Kennedymars Haaksbergen op 19 & 20 September
Haaksbergen, 16 juni 2025 – Op 19 en 20 september vindt de 37e editie van de Kennedymars Haaksbergen plaats. Deze unieke wandeltocht belooft wederom een prachtige ervaring te worden.
Een sportieve uitdaging in en rond Haaksbergen
De Kennedymars is inmiddels een begrip onder wandelaars, en trekt jaarlijks deelnemers uit het hele land. De route voert door het prachtige Twentse landschap en staat bekend om zijn goede organisatie, gezellige sfeer en trouwe achterban.
De start
Om precies 22:00 uur is de start van de 21, 42 en 80 kilometer. Het 1e deel van de route gaat vanaf sporthal de Bouwmeester via Honesch, het buitengebied richting de Veldmaat en door naar St. Isidorushoeve. Onderweg zorgen verkeersregelaars voor een veilig verloop. Op verschillende punten langs de route wordt een hapje en drankje aangeboden door de organisatie. Ook de medische dienst staat tijdens het hele evenement klaar om te helpen waar nodig. Via Beckum en Boekelo komen de deelnemers terug naar de sporthal waar de Kennedymarslopers een heerlijk ontbijt wacht. Zij gaan daarna op weg voor het 2e deel van de route.
Tijdens de nachtelijke uren zijn er meer verharde paden opgenomen om de veiligheid en het comfort van de deelnemers te waarborgen.
Reflecterende hesjes of artikelen zijn verplicht tijdens de nacht, en een zaklamp wordt dringend aangeraden om de zichtbaarheid en veiligheid te vergroten.
De Avond Mini Kennedymars van 10 kilometer gaat al eerder van start namelijk om 19:00 uur. Deze afstand is uitermate geschikt voor schooljeugd, collega’s, families, buren, vrienden, en uiteraard voor individuele deelname. Gezellig samen een wandeling maken en genieten van elkaar en de mooie omgeving.
Op zaterdag 20 september kan men op verschillende tijden starten voor de dagroutes van 10, 21 en 42 kilometer. De route overdag voert de deelnemers door een schitterend natuurgebied, waardoor wandelaars kunnen genieten van de serene schoonheid van de omgeving. Geniet van de diversiteit van het veen- en heidegebied. Bij het ochtendgloren is er kans op het spotten van een ree, hazen en vele andere diersoorten.
De routes zijn volledig aangegeven door middel van pijlen, zodat iedereen de weg gemakkelijk kan vinden.
Op veler verzoek is het begin van de route in Haaksbergen aangepast zodat deze nu ook gedeeltelijk door de Merelstraat en aansluitend door de Nachtegaalstraat gaat. Op de parkeerplaats van de J.P. van de Bentstichting zal een doorlooppost ingericht worden. Op de website onder info lopers / parcours is de route te vinden.
Versier je straat, moedig de deelnemers aan en maak er een leuk feestje van met de buurt!
Volledig Verzorgde Wandeltocht
Dankzij de steun van onze trouwe en nieuwe sponsoren kunnen we wederom een volledig verzorgde wandeltocht aanbieden. Dat varieert van het sponsoren van een complete rustpost, een energie/krentenbol, een eitje voor het ontbijt, broodje warm vlees/hamburger om maar wat te noemen.
We raden deelnemers aan om hun eigen herbruikbare bekers mee te nemen om zo bij te dragen aan een duurzamer evenement. Ook het meenemen van eigen eten/drinken wordt aangeraden voor het geval het onderweg nodig is.
Wandelshirt, pet of hesje met logo
Ook dit jaar weer te bestellen: onze speciale Kennedymars Haaksbergen wandelshirts! Ontworpen door onze partner en sponsor Geelink, Haaksbergen. Deze sportshirts zijn een perfect aandenken aan de tocht. De shirts zijn beschikbaar in diverse maten in de kleur lime.
Gemaakt van een lichtgewicht Neoteric™-stof die zweet van de huid afvoert om ervoor te zorgen dat je koel en droog blijft. Met een ronde hals en een goede pasvorm zal dit shirt comfortabel aan blijven voelen tijdens het wandelen. Ook te bestellen zijn Kennedymarshesjes en petjes.
Bestellingen kunnen worden geplaatst tot 1 september. De items kunnen worden verzonden of afgehaald aan het startbureau. Bestellen kan uitsluitend via de webshop van Geelink Haaksbergen. Kijk op www.kennedymarshaaksbergen.nl/inschrijven voor de link om te bestellen.
Doe mee of help mee!
Of je nu de uitdaging aan wilt gaan als wandelaar, of liever je steentje bijdraagt achter de schermen: de Kennedymars Haaksbergen rekent op jou!
Vele vrijwilligers, zowel van de Kennedymars & WandelKring DIO alsook van de diverse rustposten en het Rode Kruis, staan klaar om de deelnemers te ondersteunen en de wandeltocht tot een succes te maken.
Geïnteresseerden die ook willen bijdragen aan dit sportieve evenement kunnen zich aanmelden via een email naar secretaris@kennedymarshaaksbergen.nl
“Lopen doe je zelf, wandelen doe je met elkaar”
We kijken uit naar een succesvolle 37e editie van de Kennedymars Haaksbergen en hopen velen te mogen verwelkomen voor deze bijzondere wandeltocht.
Vooraf inschrijven is mogelijk tot 18 september via www.kennedymarshaaksbergen.nl/inschrijven
Daarna is inschrijven mogelijk aan het startbureau gevestigd in de sporthal.
Tot ziens in september!
Voor meer informatie, inschrijving en vrijwilligersaanmelding:
www.kennedymarshaaksbergen.nl
secretaris@kennedymarshaaksbergen.nl