Waarschuwing voor Ziggo klanten!
Er is op dit moment een fishing mail in omloop met de tekst: Het is niet gelukt om een Ziggo factuur te incasseren van je bankrekening. Om extra kosten te voorkomen raden wij je aan om Ziggo opnieuw te machtigen voor automatische incasso's.
Geef Ziggo opnieuw machtiging bij je bank: DOE DIT NIET!Het is een vorm van internetfraude. Hieronder de volledige mail:
Fishing is het oplichten van mensen door ze te lokken naar een valse (bank)website, die een kopie is van de echte website, om ze daar – nietsvermoedend – te laten inloggen met hun inlognaam en wachtwoord of hun creditcardnummer. Hierdoor krijgt de fraudeur de beschikking over deze gegevens met alle gevolgen van dien. De fraudeur doet zich hierbij voor als een vertrouwde instantie, zoals een bank. De meeste vormen van phishing gebeuren via e-mail. De slachtoffers worden hierbij met een e-mail naar deze valse website gelokt. De mail bevat een link naar de (valse) website met het verzoek om zogenaamd "de inloggegevens te controleren".