Maud Koster laat van zich spreken na rentree bij FC Twente

Na maanden van revalideren heeft Maud Koster dinsdag haar rentree gemaakt bij Jong FC Twente Vrouwen. De talentvolle speelster kwam voor het eerst sinds haar zware knieblessure weer in actie tijdens het duel met Jong PEC Zwolle Vrouwen.

De Hengeveldse die eerder bij WVV’34 speelde, raakte in augustus vorig jaar ernstig geblesseerd en moest daardoor lange tijd vanaf de zijlijn toekijken. Haar terugkeer is dan ook een mooie mijlpaal voor zowel de speelster zelf als FC Twente. Voor haar blessure maakte ze al indruk binnen de club. Opvallend genoeg debuteerde Koster al op veertienjarige leeftijd voor het eerste elftal in een oefenwedstrijd tegen SV Meppen. Dat duel eindigde destijds in een 1-1 gelijkspel.

Bij haar rentree liet Koster direct zien over haar kwaliteiten niets te hebben verloren. In de vijftien minuten die ze mocht meespelen, was ze meteen gevaarlijk. Eerst trof ze met een fraai afstandsschot de lat, waarna ze even later met een kopbal de 1-1 op het scorebord zette.

Jong FC Twente Vrouwen wist de wedstrijd uiteindelijk met 1-2 te winnen, maar het mooiste nieuws van de avond was zonder twijfel de succesvolle terugkeer van Koster. Na een lange en moeilijke periode kan ze eindelijk weer doen waar ze het liefst mee bezig is: voetballen.

Welkom terug, Maud!