Arjan Assink lanceert Studio JPC: podcasts van idee tot eindproduct

Wie Arjan Assink kent, weet dat hij niet stilzit. De voormalig inwoner van Hengevelde heeft naast zijn bestaande activiteiten een nieuwe stap gezet in het ondernemerschap. Met zijn kersverse bedrijf Studio JPC wil hij bedrijven en organisaties helpen om de kracht van podcasts optimaal te benutten. Van het eerste idee tot een professioneel eindproduct dat te beluisteren is op Spotify of Apple Podcasts: Arjan begeleidt het hele traject.

“Met Studio JPC help ik bedrijven en organisaties volledig op weg met het medium podcast. Dit kan ingezet worden als onderdeel van de marketingmix of als intern communicatiemiddel. Ik kan meedenken over het concept, de vorm en het script, de opname volledig verzorgen en nabewerken zodat het goed klinkt. Tot slot begeleid ik de klant om de podcast op bekende streamingkanalen te krijgen, zoals Spotify en Apple Podcasts,” legt Arjan uit.

De naam JPC heeft een dubbele betekenis
“De letters staan niet alleen voor Jouw PodCast, maar het zijn ook de beginletters van onze kinderen Joep, Pim en Cas.”

Bertine Vehof en Arjan Assink

Studio JPC heeft inmiddels al verschillende producties op zijn naam staan. Zo produceerde Arjan voor Eijsink in Hengelo de podcast Rondje van de Zaak, voor Startman Uitvaartzorg de serie In gesprek over afscheid en werkte hij samen met Bertine Vehof uit Hengevelde om haar verhaal vast te leggen in podcastvorm.

De podcast is te beluisteren via Spotify en https://mshealing.nl/podcast/

“Verder ben ik in gesprek met een bedrijf dat een maandelijkse audiobrief wil inzetten voor intern gebruik, én werk ik aan een podcastconcept speciaal voor horecaondernemers.”

Focus
Zijn focus ligt op zakelijke klanten. “Mijn focus ligt echt op bedrijven die met hun podcast hun externe doelgroep of interne doelgroep willen bereiken. Er zijn meer aanbieders, maar ik merk dat er ruimte is voor een partij die niet alleen technisch faciliteert, maar ook inhoudelijk meedenkt en snel kan schakelen.”

Ondanks zijn drukke bestaan weet Arjan zijn werkzaamheden goed te combineren. “We hebben thuis een goede taakverdeling, waardoor er ruimte is voor werk én gezin. Op mijn werkdagen richt ik me overdag op het opnemen en bewerken van podcasts en het ontwikkelen van nieuwe pubquizzen. De presentatie van pubquizzen gebeurt vooral in het weekend of ’s avonds.”

Volgens Arjan is de stap naar deze nieuwe onderneming logisch: “Ik merk dat er behoefte is bij bedrijven en organisaties om meer met podcasts te gaan doen. Het is een krachtig medium om heel gericht je doelgroep te bereiken en te werken aan je naamsbekendheid, imago en ‘top of mind’ te zijn. Tegelijkertijd zie ik dat bedrijven vaak niet weten waar ze moeten beginnen. Niet onbelangrijk is dat ik het zelf ook heel gaaf vind om mee te denken, de opname te verzorgen en een professioneel klinkende podcast op te leveren.”

De diensten van Studio JPC lopen uiteen van het eerste idee tot een kant-en-klaar product. Arjan: “Denk aan het bepalen van het doel, het bedenken van een passend format, het selecteren van gasten, het opstellen van scripts, de opname en montage en advies over publicatie en distributie.”

Tot slot heeft Arjan nog een boodschap voor Hengevelde
“Als je een bedrijf hebt en je wilt iets met podcast gaan doen, denk dan aan Studio JPC. Ik kom graag vrijblijvend op gesprek.”