De ZuivelBroeders presenteren nieuw logo: ‘The sky is the limit!’

“Hoe gaaf is het dat de smaak, het verhaal en de achterliggende gedachte zoveel mensen kan overtuigen om ZuivelBroeders producten te kopen!”

Waar overal de boerenbedrijven nagenoeg gedwongen worden om in te krimpen of al dan niet te stoppen, gaat de zomer van 2022 voor Erwin (22) en Bart (21) Sprokkereef de boeken in als start van hun zuivelonderneming ZuivelBroeders (zie: www.ZuivelBroeders.nl).
De broers hebben de zuivelproductie van Kaasboerderij Keuper overgenomen en presenteerden deze week het nieuwe logo.

Hoe is het nieuwe logo tot stand gekomen?
Erwin: “Naast dat we onze producten lokaal verkopen willen we onze eigen benodigdheden ook lokaal inkopen. Zo heeft Eddy Kerkveld (Bentelo) ons geholpen met het ontwerp van onze logo’s en natuurlijk de nieuwe etiketten die vanaf nu zichtbaar zijn op onze producten. We hebben gekozen voor een 100% recyclebare verpakking, namelijk een petfles gecombineerd met een etiket, dat loslaat tijdens het recyclen. Het ontwerp van een merknaam ging gepaard met vele diverse ideeën en nachten slapen. Het logo daarentegen is in samenwerking met Eddy super snel tot stand gekomen”.

Waar zijn de producten verkrijgbaar?
Erwin: “De producten van ZuivelBroeders zijn inmiddels ook bij Landgoedwinkel Reef in Hengelo en Slagerij Broekhuis in Haaksbergen verkrijgbaar. Voor winkeliers bieden onze producten unieke kansen. Lokale slagerijen (om maar een voorbeeld te noemen) kunnen nu naast het lekkerste stukje vlees ook het lekkerste toetje aanbieden. Naast deze nieuwe verkooppunten is het natuurlijk al verkrijgbaar bij: Jumbo (Goor en Haaksbergen), De Kaasstolp, Westerhof Kaasspecialist, Westerhof Kaashandel, Bolscher, Buterhoeve, ’t Hoepel, Spar Diepenheim en bij Keuper in Hengevelde. Door marktkramen die door heel Twente staan in combinatie met vaste verkooppunten zijn de ZuivelBroeders goed verkrijgbaar voor iedereen die de producten wil afnemen. Wel willen we het voor iedereen nog gemakkelijker maken en hopen we dit te realiseren door een nog betere dekking in Twente.  ZuivelBroeders zijn druk bezig met nieuwe verkooppunten, maar houden nu nog vast aan een gecontroleerde groei. Half werk? “Daar doen we niet aan.”

Hoe hebben de ZuivelBroeders afgelopen 3 maanden ervaren?
Erwin: “De maanden, weken, dagen en uren vliegen voorbij. Zoveel positieve reacties van zowel nieuwe als bestaande klanten, collega zuivelmakers, leveranciers, afnemers en ga nog maar even door. Dit zorgt voor ontzettend veel energie. Ook willen we iedereen die ons bij heeft gestaan en nog steeds bijstaat ontzettend bedanken. Ons doel dat we voor ogen hebben is om iedereen blij te maken met onze (h)eerlijke zuivel. Met de gecontroleerde groei die we doormaken gaat dit dan ook voor de wind”.

Hoe hebben jullie de open bedrijvendag ervaren?
Erwin: “Een unieke ervaring met meer dan duizend geïnteresseerden in ZuivelBroeders. We stonden op het industrieterrein en hebben maar liefst 1100 proefbakjes uitgedeeld met vanillevla, chocoladevla, yoghurt, melk en karnemelk. De reacties waren super positief en dit zagen we na deze open dag direct terug in de vraag vanuit onze verkooppunten. Hoe gaaf is het dat de smaak, het verhaal en de achterliggende gedachte zoveel mensen kan overtuigen om ZuivelBroeders producten te kopen! We merken dat mensen zich een stuk meer bewust zijn van wat ze kopen. Een lokaal product dat ook nog eens een stuk duurzamer en lekkerder is heeft dan hun voorkeur”.

Hoe ziet ZuivelBroeders er over 10 jaar uit?
Erwin: “Belangrijk vinden wij dat we dichtbij onszelf en onze klanten blijven. Dit willen we doen door op een ambachtelijke en (h)eerlijke manier zuivel te blijven produceren, waarmee we ons blijven onderscheiden van de grote Nederlandse zuivelmakers. Wel is het belangrijk dat we gecontroleerd blijven groeien om de kostprijs in toom te kunnen houden en te kunnen investeren in duurzame productieprocessen. Waar wij over 10 jaar staan is nu nog lastig in te schatten, maar ‘the sky is the limit!’ Wij gaan in ieder geval niet stil zitten! We hopen dat alle Twentenaren met ons meebewegen en ook nieuwe klanten gaan genieten van onze zuivel!”