De gemeente WhatsApp kan niet meer gemist worden

Wat veel mensen misschien niet weten, de gemeente Hof van Twente heeft WhatsApp voor bijna al uw vragen! (06-57813491, spoedzaken na 17.00 uur 06-11308827) De beantwoording via WhatsApp is ondergebracht bij de webcare medewerkers, deze zijn tevens  medeverantwoordelijk voor Twitter en Facebook. De dienstverlening via deze kanalen neemt steeds meer toe en zal in de toekomst verder groeien. Vandaar dat besloten is de dienstverlening via deze kanalen verder uit te bouwen. Wegdamnieuws stelde Jody Lee, medewerker dienstverlening enkele vragen.
Jody, hoe is de frequentie van de app?
"De gemeente WhatsApp kan niet meer gemist worden! Het aantal berichten verschilt per dag maar we zitten gemiddeld op 10 appjes".
Wat voor een vragen/ opmerkingen komen binnen?
 
"Jij bedenkt het, wij hebben het al een keer gevraagd gekregen. Alles van wanneer we open zijn tot hoe de aanslag gemeentelijke belastingen zijn opgebouwd. Gevonden voorwerpen, vragen over vergunningen, vragen voor Burgerzaken.. alles komt er binnen!"
Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe? 
"Ontzettend positief. Wij vinden het een leuk en laagdrempelig manier van communiceren met inwoners en doen het met veel plezier. We verstrekken alleen algemene informatie en geen persoonsgebonden informatie, maar ook dit werkt prima.
Het is een snel medium en al zijn wij geen vakspecialisten, wij weten dat de inwoners het als prettig ervaren om snel te woord te worden gestaan en op een ‘makkelijker’ manier dan bellen.
Leuk feitje: we hebben als klanttevredenheidscijfer een 8,4!"
 
Hoe ziet de taakverdeling eruit?
"Wij hebben op dit moment 6 dames die Social Media beheren. Elke dag wordt er 1 (soms 2) dames toegewezen aan de hand van werkroosters om alle appjes, Facebook berichten, Tweets, berichten op Instagram en chats te beantwoorden. Deze dames zijn onderdeel van het Serviceteam/ KCC.
Al heeft 1 dame dienst, er is een nauwe samenwerkingsverband en veel dingen worden in overleg gedaan. Het werkt erg prettig, maar omdat het onderdeel is van het Serviceteam kan het wat hectisch zijn. Maar, je zit wel aan de frontlinie!"
 
 
Met vriendelijke groet,
Jody Lee