Welzijnsorganisatie Salut 24/7 bereikbaar dankzij Sas

Salut, de welzijnsorganisatie van Hof van Twente, heeft per 1 april een nieuwe medewerker: Sas. Het bijzondere aan Sas is dat ze 24/7 bereikbaar is en met je meedenkt over elke vraag die je hebt. Sas is namelijk digitaal. Haar naam is een afkorting van Salut’s App Service.
Hulp vragen is zo eenvoudig niet. Je moet iemand vertellen dat je er alleen even niet uitkomt, daar moet je tijd voor vrijmaken en soms moet je er ook nog voor op pad. Hoe fijn zou het dan zijn wanneer je je hulpvraag kunt stellen door simpelweg een appje te versturen met je telefoon? Anne van Veen, directeur van Salut, zette die gedachte om in een nieuwe service: Salut’s App Service. “Een appje sturen is een kleine moeite”, stelt Anne. “De meeste mensen zijn bovendien vertrouwd met WhatsApp. Het grote voordeel van Sas is verder dat mensen haar een vraag kunnen stellen wanneer het hén uitkomt. Ze hoeven zich niet meer te houden aan onze kantooruren en er ook de deur niet meer voor uit.”
Vragen die je aan Sas kunt stellen, kunnen over allerlei zaken gaan. Bijvoorbeeld over DigiD, een uitkering of over vrijwilligerswerk. Maar ook als je niet lekker in je vel zit, denkt Sas met je mee.
Krijgt Sas het appje onder kantoortijden, dan reageert ze direct. Die reacties zijn in feite afkomstig van de professionals van Salut. Is een simpel antwoord via WhatsApp niet voldoende om je verder te helpen, dan maakt Sas een afspraak met je als je dat wilt. Buiten kantooruren verstuurt Sas eerst een ontvangstbevestiging. Op de eerstvolgende werkdag volgt dan de inhoudelijke reactie op de vraag. Sas is bereikbaar via: 06-2089 49 99.