Vluchtelingen vertrokken uit Hof van Twente

De vluchtelingen die afgelopen dagen tijdelijk zijn opgevangen in sporthal De Mossendam in Goor zijn vandaag weer vertrokken. Ze kwamen aan op vrijdag 6 november en zijn vandaag volgens plan vertrokken naar een volgende opvanglocatie. De opvang van de bijna 150 vluchtelingen is goed verlopen. Burgemeester Ellen Nauta: “Het waren vijf intensieve, maar mooie dagen. Iedereen die bij de opvang betrokken is geweest heeft enorm zijn of haar best gedaan om het voor de vluchtelingen zo aangenaam mogelijk te maken. De mensen hebben dat ook gevoeld, dat gaven ze duidelijk aan. Ik ben daar enorm trots op!” De Mossendam wordt nu opgeruimd en schoongemaakt, zodat de sporters er vanaf vrijdagavond weer gebruik van kunnen maken.

Van vrijdag 6 november tot en met woensdag 11 november verbleven 150 vluchtelingen in crisisnoodopvanglocatie De Mossendam in Goor. De opvang is goed en rustig verlopen. Tientallen vrijwilligers en verenigingen hebben zich ingespannen voor een aangenaam verblijf voor de vluchtelingen. De vluchtelingen hebben veelvuldig en dankbaar gebruik gemaakt van taallessen, kinderactiviteiten, sport- en spelmaterialen, optredens en alle andere activiteiten die hen werden aangeboden. Vandaag zijn de vluchtelingen vertrokken naar de volgende opvanglocatie. De sporthal wordt opgeruimd en schoongemaakt. Vanaf vrijdagavond 13 november is de sporthal weer beschikbaar voor de sporters. Afgelopen vrijdag arriveerden vier bussen met vluchtelingen. Met één groep mensen was een fout gemaakt, die bus had niet naar Goor gemoeten. Deze mensen hebben van vrijdag op zaterdag overnacht in De Mossendam en zijn zaterdag alsnog vertrokken naar de juiste locatie. De overige bijna 150 vluchtelingen zijn tot en met vandaag in De Mossendam gebleven.