Bakkerij Nollen strijdt tegen voedselverspilling met ‘Laatste Rondje’

Voedselverspilling is een dagelijkse uitdaging voor Bakkerij Nollen, die met 21 winkels dagelijks verse producten aanbiedt. Daarom introduceerde de bakkerij begin deze maand met trots de nieuwe WhatsApp-service ‘Laatste Rondje’. Hiermee kunnen klanten vlak voor sluitingstijd voordelig verse broden, taarten en gebak bestellen en ophalen.

Een duurzame oplossing voor een hardnekkig probleem

“De ideale situatie waarin we exact genoeg bakken, bestaat helaas niet,” vertelt Vincent Nollen. “Het doet pijn om met zoveel passie gemaakte producten weg te gooien.” Hoewel Bakkerij Nollen al jaren voedsel doneert aan de Voedselbank en andere organisaties, blijft er toch een voorraad onverkochte producten over. “Met ‘Laatste Rondje’ pakken we dit probleem op een nieuwe, duurzame manier aan.”

Zo werkt het:

Twee uur voor sluitingstijd ontvangen klanten via WhatsApp een overzicht van de overgebleven producten. Deze pakketten zijn verkrijgbaar met minimaal 50% korting. Klanten kiezen zelf wat ze willen bestellen – zonder verrassingen – en halen hun producten op in het laatste uur voor sluitingstijd.

“Het resultaat? Vers geluk voor iedereen,” aldus Vincent. “Voor klanten die genieten van onze ambachtelijke producten én voor ons als bakkers, omdat we verspilling voorkomen.”

Duurzaamheid en klanttevredenheid in één pakket

‘Laatste Rondje’ sluit perfect aan op de duurzame ambitie van Bakkerij Nollen. Ingrediënten worden steeds duurder en het weggooien van waardevolle producten past daar niet bij. “Deze service is toegankelijk voor iedereen: van studenten tot gezinnen, iedereen kan genieten van voordelige, ambachtelijke kwaliteit,” legt Vincent uit.

Eerste reacties positief

De service is momenteel beschikbaar in de winkels in Enschede en Rijssen. Henk Nijdam, filiaalmanager, laat weten dat de eerste reacties veelbelovend zijn: “In eerste instantie zijn we gestart met ‘Laatste Rondje’ in twee vestigingen en de eerste indruk is positief. Binnenkort volgen waarschijnlijk de andere winkels.”

Samen maken we een verschil

Bakkerij Nollen roept klanten op om deel te nemen aan dit initiatief: “Minder verspilling, meer vers geluk – daar staan wij voor.”