Ondanks noodweer: Familie Hartgerink en Cindy Pierik boeken succes op de Alpe ‘d Huzes

Met een opbrengst van maar liefst €20.250 kunnen Marieke, Thom en vader Wilfried Hartgerink terugkijken op een uiterst succesvolle actie! Ondanks de dramatische weersomstandigheden op het eind van de middag! Thom: “Ik zat toen in bocht 11, en ben nog door gefietst tot bocht 7, omdat ik wist dat daar een tent stond. Zeiknat werden we opgevangen en kregen we dekens. Na een uur in de kou kregen we te horen dat de laatste klim was afgelast en dat we werden opgehaald met bussen. Balen, maar het regende ook wel erg hard. Maar al met al dus een prachtige week waarin wij alle drie onze doelstellingen hebben gehaald. Nu weer op naar het mooie Hengevelde waar je lekker kunt fietsen over platte wegen, heerlijk!”
Oud Hengeveldse Cindy Pierik, voor de 5e keer op rij van de partij :

”Hagel, onweer, felle regen  met als gevolg dat iedereen op een gegeven moment de berg moest verlaten. Onze dag was fantastisch, hopelijk vanavond niet teveel gewonden zodat Alpe d'HuZes 2017 voor een ieder goed afloopt.

Hieronder de verslagen van de vier Wegdamse deelnemers:

Thom Hartgerink:”Om 03:15 fietsten pa en ik al naar beneden, zodat we een beetje vooraan konden starten. Om 04:45 konden we dan eindelijk van start gaan. Het eerste rondje ging erg soepel en we waren redelijk snel boven. Dit was een stilte ronde, dus langs de kant was het nog erg rustig. Tijdens ons tweede rondje sloot Marieke aan. Toen was het licht dus dan is het afdalen iets veiliger. Pa en ik zijn na onze tweede ronde ook direct weer door gegaan voor onze derde. Deze viel bij ons allebei wel iets zwaarder. Langs de kanten werd het drukker en dat hielp ons ook naar boven. De wegen staan het vol met studenten en toeschouwers, erg leuk. Er wordt muziek gedraaid en je krijgt continu eten en drinken in je hand geduwd.

Eenmaal boven sloot Marieke bij ons aan en fietsten we samen met de cheque over de finish. De eindstand is €20.250 geworden, en daar zijn we erg trots op. Onze dank gaat uit naar heel Hengevelde en omstreken!
Daarna hebben we een broodje gegeten en gingen Marieke en Wilfried weer naar beneden. Ik heb toen zelf even het pak uit getrokken en ben even gaan slapen, ik kon niet meer. De 4e ronde voor pa en de 3e voor Marieke vielen ook zwaar. Het was inmiddels erg warm en dit was te merken. Marieke heeft uit moeten stappen en pa kon na lang zwoegen nog wel finishen.

Nadat ik wakker was geworden ben ik ook weer naar beneden gegaan. Het was al iets koeler en er hingen donkere wolken boven de berg. Mijn benen voelden toen goed en ik was met mijn beste ronde bezig, totdat het begon met regenen. Ik zat toen in bocht 11, en ben nog door gefietst tot bocht 7, omdat ik wist dat daar een tent stond. Zeiknat werden we opgevangen en kregen we dekens. Na een uur in de kou kregen we te horen dat de laatste klim was afgelast en dat we werden opgehaald met bussen. Balen, maar het regende ook wel erg hard.

Al met al dus een prachtige week waarin wij alle drie onze doelstellingen hebben gehaald. Nu weer op naar het mooie Hengevelde waar je lekker kunt fietsen over platte wegen, heerlijk!”

Cindy Pierik over de dag van gisteren:”Gisterenochtend  om 2.00 uur ging de wekker, op naar het ontbijt en om 3.15 ben ik richting afdaling gegaan. Eigenlijk is de afdaling in het donker, alles stil en alleen de lampjes van de fietsers, en alle kaarsjes die stonden te branden in de bochten. Om 4.30 uur kwam het startsein en om 4.45 konden wij starten. Ik ben rustig begonnen en eigenlijk continu zelfde cadans gehouden. Doel was binnen 3 uur boven te komen en dat is gelukt. Ik heb er in totaal 2,5 uur over gedaan. het ging zo goed dat ik direct ben begonnen aan 2e afdaling.

Ondertussen begon het steeds warmer te worden, maar de 2e klim ging ook goed. Enkele kleine dingetje met de bandjes en een  bloedneus veroorzaakte enige  stagnatie maar verder verliep het allemaal top. Daarna "wandelkleding" aan en met skilift en de  bus richting het startpunt. Het was op dat moment ontzettend warm en broeierig dus wat extra stops ingelast bij de bouillon en waterafgifte. Ook wandelen goed afgerond in mooie tijd, geen spierpijn, geen blessures dus voor een "amateurtje" ben ik besttevreden met het resultaat. Daarna begonnen met het vrijwilligerswerk waar ik mij voor had opgegeven, helaas kwam er noodweer: Hagel, onweer, felle regen  met als gevolg dat iedereen de berg moest verlaten. Onze dag was fantastisch, hopelijk vanavond niet teveel gewonden zodat Alpe d'HuZes 2017 voor een ieder goed afloopt!”

De twaalfde editie van Alpe d’HuZes heeft in totaal 10.021.548 euro opgeleverd. Dit voorlopige eindbedrag is door ruim 4000 deelnemers, die één tot zes keer de Alpe d’Huez op hebben gefietst of gelopen, bij elkaar gebracht voor de strijd tegen kanker. Omdat er nog acties doorlopen en er nog toezeggingen binnen zullen komen, zal in oktober het definitieve eindbedrag bekend worden gemaakt bij de chequeoverhandiging aan KWF Kankerbestrijding.