Wijngaard Hof van Twente is door “het land van ANWB”, verkozen tot meest maatschappelijke uitje van Nederland

Naast de verkiezing van ‘Leukste uitje van Nederland’ en het leukste uitje per provincie lanceerde het Land van ANWB dit jaar óók de verkiezing van het  ‘Meest maatschappelijke uitje van Nederland 2015’. Een ledenjury boog zich eerder over de 34 inzendingen en stelde een top 7 samen. Op 30 maart werd de winnaar bekendgemaakt, gekozen door een vakjury.De winnaar van 2015 is: Wijngaard Hof van Twente -  Bentelo. Een van de grootste wijngaarden van Nederland. Op hun zorgboerderij bieden eigenaren Roelof en Ilse mensen met een ondersteuningsvraag een passende dagbesteding. Initiatieven als de vrienden-plukdagen brengen mensen uit de regio bij elkaar. Een fijne plek voor een wandeling, een bezoek aan de wijngaard of een wijnproeverij. Een mooie integratie van maatschappelijk én duurzaam ondernemen. Je kunt de liefde als het ware proeven in het glas!

Hier wordt ambachtelijk gewerkt, alles op eigen terrein verbouwd, met een duurzame inzet van energie. Vitaliteit en educatie gaan hier hand in hand met een bijzonder smakelijk resultaat! Daarom komen mensen van heinde en verre hiernaartoe. Om te wandelen, te proeven én te beleven. Maar het mooiste vindt de jury dat iedereen hier meetelt. Wát je ook meebrengt aan talenten en vaardigheden, hier heb je als medewerker je eigen rol. Een rol waar je trots op kunt zijn.Verkiezing ‘Meest maatschappelijke uitje van 2015’.

Na een oproep ontving de ANWB 34 bijzondere en verrassende inzendingen van maatschappelijk betrokken ondernemers. Uit alle cases bleek de betrokkenheid van mensen en de wil om het verschil te maken voor bepaalde groepen mensen in de samenleving. Kernbegrippen die naar voren kwamen: Uitjes mogelijk maken voor iedereen, Samenwerken, Uitgaan van talenten van mensen en Mensen een onvergetelijke dag bezorgen. Zo werd al snel duidelijk hoeveel mooie initiatieven er in Nederland ontplooit worden op maatschappelijk vlak.

Een ledenjury (met daarin ANWB-leden met achtergrond in de vrijetijdsbranche en professionals van de ANWB) bracht het aantal genomineerden terug op zeven uitjes. De zeven uitjes zijn genomineerd omdat ze maatschappelijk relevant zijn, ze leveren een positieve bijdrage aan de samenleving en zijn stuk voor stuk initiatieven die mensen met een achterstand of een beperking  een ‘geluksmoment’ laten te beleven. Zij hebben hun uitje gepresenteerd voor een deskundige vakjury.