Het zit erop! Alpe d’HuZes team Pierik “Niehoes” haalt geweldig bedrag bij elkaar

Het is donderdagavond, Alpe d’HuZes 2018 zit erop. Voor veel deelnemers was het een dag met een lach en een traan. Naast de sportieve inspanning die geleverd wordt, is Alpe d’HuZes ook een evenement dat in het teken staat van herinneringen ophalen, stilstaan bij geliefden die te maken hebben met kanker of eraan overleden zijn. Eén van de mooiste uitingen daarvan zijn de vele kaarsen die in de nacht vóór de start aangestoken worden door vrijwilligers. In elke bocht staan honderden kaarsen te branden. Omdat de eerste start om 04.30 plaatsvindt, (ZIE DIT FILMPJE) fietsen en wandelen de deelnemers de eerste beklimming in het donker, alleen verlicht door de brandende kaarsen. Een indrukwekkend schouwspel.
Hieronder reacties met foto's:

Het gehele team Pierik “Niehoes” (15 fietsers, 11 wandelaars en 12 vrijwilligers) verbleef deze week in een hotel in Alpe d’Huez. De afgelopen maanden hebben bol gestaan van acties om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding. En dat is gelukt. In totaal stond de teller donderdagavond op een totaalbedrag van € 125.371,11. Bijna het dubbele van het streefbedrag waarmee we begonnen. Namens de hele familie willen we alle sponsoren en donateurs, groot èn klein, van harte bedanken. Mede door hen is het een onvergetelijk evenement geworden met een fantastische opbrengst waar we trots op zijn, en waarvan we hopen dat het een steentje bijdraagt aan de doelstelling van Alpe d’HuZes: het bevorderen en ondersteunen van (wetenschappelijk) onderzoek naar kanker in alle mogelijke vormen, zodat er in de toekomst niemand meer doodgaat aan kanker.

Alfons met zoon Geert-jan Assink...

Moe maar voldaan

Zes keer naar boven

Het zit erop

Geert-Jan Assink: “Supergaaf. Moe maar voldaan het bed in na een paar biertjes en morgen terug naar Hengevelde. We hebben wel wat tegenslag gehad. Het regende flink vannacht tijdens de afdaling van de Alpe in het donker, dus dat was niet geweldig. Tijdens die afdaling ook nog eens 2 lekke banden gehad. Bij de start sta je dan achteraan en moet je ruim een half uur staan wachten in koude en natte kleding op de start. Maar de belevenis van deze dag was wel heel mooi.”

Alfons Assink: “Het was heel bijzonder. Dit maakt je geen tweede keer in je leven mee, althans ik niet. Ik ben twee keer de berg opgegaan, wandelend. En als je dan over de finish gaat, samen met Geert Jan, die hem vier keer heeft gefietst, dan ben je trots en dan is zoiets met geen pen te beschrijven. Wat ben ik blij en trots dat wij dat samen met de hele familie Pierik Niehoes hebben gedaan”.

De eerste fietsers vertrokken om 5.30 uur, de eerste wandelaar tegen 8.00 uur.

Goed gedaan jongen

Els Baak: “Het was super. De hele dag bijna regen, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was echt een berg die we moesten beklimmen. Alleen maar klimmen.
Maar iedereen heeft het gehaald, enkelen zijn zelfs zes keer de berg op gefietst!
Om 19.15 uur gingen we met z’n allen over de finish met het voorlopige bedrag en dat was gigantisch € 125.371,11. Trots natuurlijk op onszelf, maar ook iedereen die ons gedoneerd hebben.”

Het regende bijna de hele dag, de temperatuur van ongeveer 18 graden

Cindy Pierik: “Echt een evenement met een lach en een traan. Ik heb geregeld wat tranen gezien. Zowel van geluk, trots als van de gebeurtenissen en alles wat je ziet. Het raakt je. Ook tijdens het vrijwilligerswerk rond vandaag merk je de saamhorigheid van dit evenement. En je voelt extra hoe blij je bent om gezond te zijn, en zo een steentje bij te kunnen dragen. Dit heeft een ieder gemerkt. De vrijwilligers hadden om 6u vanochtend al van alles klaarstaan... Pasta, pannekoek, soep etc. En dat tot 20 uur in de avond. Ook dat is een presentatie. Zonder hen hadden wij het nooit gehaald."

Irma Dijkstra-Pierik: "Het was helemaal super! Met mijn zussen heb ik 2x de berg beklommen. Om 5.00 uur zijn we aan de eerste beklimming begonnen. De kaarsjes op de berg, de aanmoedigingen en de emotie bij heel veel mensen... heel indrukwekkend! Het is mooi om samen iets te kunnen doen om ervoor te zorgen dat in de toekomst niemand meer hoeft te overlijden aan kanker. Ik ben trots op de prestaties van ons team en het geweldige bedrag dat we tot nu toe hebben behaald. Het was een onvergetelijke ervaring. 'Vier het leven'... Met elkaar hebben we deze week weer ondervonden hoe belangrijk dat is!"

Het overgrote deel keert morgen terug, een kleine groep vandaag al, omdat ze de bedrijvenborrel van de Zomerfeesten in Hengevelde niet wil missen. De familie Pierik is regelmatig met gevallen van kanker geconfronteerd. De familie was gisteren met 37 leden in Frankrijk vertegenwoordigd. Wie niet wandelde of fietste, had een rol in de begeleiding.